AplikácieWeby

ČSOB alebo SmartBanking nefungujú? Aktuálne výpadky a riešenia

Nefunguje vám online banking v ČSOB? Tu sú správy od iných používateľov

ČSOB / SmartBanking - výpadky služby za posledných 24 hodín
Výpadky
Dnes je a boli hlásené výpadky:
0
Výpadky
Včera boli hlásené výpadky:
0

Vyššie si môžete pozrieť nahlásené výpadky ČSOB internetového bankovníctva alebo ČSOB SmartBanking mobilného bankovníctva.

Kliknutím na tlačidlo nad grafom môžete sami nahlásiť výpadok služby pre dnešný deň. Podrobnejšie informácie o tom, prečo vám daná funkcia nefunguje, môžete napísať do komentárov v spodnej časti tejto stránky.

Rýchla kontrola dostupnosti ČSOB Internet bankingu

Tu si môžete skontrolovať dostupnosť „https://moja.csob.sk/„, prihlasovacej stránky do ČSOB Internet bankingu.

Kliknutím na tlačidlo spustíte kontrolu dostupnosti oficiálnej prihlasovacej stránky ČSOB internetbankingu. Počas kontroly zistíme, či sa stránka načíta správne, či nevracia chyby, alebo či pripojenie trvá príliš dlho.

Ak je všetko úspešné, tlačidlo sa zmení na zelené, v opačnom prípade na červené.

Kontrola slúži len na otestovanie funkčnosti webovej verzie ČSOB Internet bankingu. Nekontroluje aplikáciu ani iné funkcie v rámci aplikácie.

Kontrola je užitočná v prípade, že sa vám nenačíta prihlasovacia stránka a chcete skontrolovať, či je chyba na vašom zariadení. Ak sa vám nenačíta prihlasovacia stránka a kontrola zlyhá, je veľmi pravdepodobné, že chyba je na strane banky.

Na druhej strane, ak je kontrola úspešná, ale stránka vám nefunguje, je možné, že niekde na vašom zariadení je chyba, ktorú bude potrebné odstrániť. Návody a tipy na odstránenie tohto problému nájdete nižšie v tomto článku.

Naopak, ak sa chyba vyskytne aj pri kontrole, nahláste nefunkčnú službu pomocou tlačidla v hornej časti tejto stránky a podrobnosti zdieľajte v komentároch v dolnej časti tejto stránky. Pomôžete tým ostatným používateľom, prípadne vám niekto pomôže, ak sa stretne s rovnakým problémom, ale dokáže ho vyriešiť.

Prečo nefunguje ČSOB Internet banking a niekoľko tipov na jeho opravu

Internet banking nemusí fungovať z viacerých dôvodov. Pozrieme sa na tie najčastejšie, ktoré môžete odstrániť, ale aj na tie, pri ktorých jednoducho musíte počkať, kým banka všetko opäť sprevádzkuje.

Prebieha plánovaná údržba aplikácie/internetového bankovníctva

Niekedy banky vypnú aplikáciu alebo celý systém elektronického bankovníctva podľa plánu. Zvyčajne je to z dôvodu nasadzovania rôznych vylepšení, odstraňovania chýb, presúvania údajov a podobne.

Banky zvyčajne takúto údržbu oznamujú aspoň týždeň vopred. Údržba je naplánovaná na čas, ktorý je pre klientov čo najmenej vhodný, zvyčajne uprostred noci a cez víkend. Najmä väčšie odstávky údržby, ktoré trvajú dlhšie, sa zvyčajne plánujú na niektorý z víkendových dní, keď sú platby aj tak obmedzené.

Ak vám nefunguje internet banking ČSOB a je noc, je dosť možné, že prebieha technická údržba. Informácie o odstávke si skontrolujte vo svojom e-maile alebo na niektorej zo sociálnych sietí (odkazy a kanály nájdete na konci tejto stránky).

Ak skutočne prebieha údržba, dozviete sa to aj priamo na webovej stránke, takže v tomto prípade vás to pravdepodobne až tak neprekvapí.

V prípade ČSOB vyzerá stránka s údržbou približne takto:

Odstávka ČSOB

Skontrolujte, či ste na správnej webovej adrese

Ak je to možné, neklikajte na dôležité stránky, ako je napríklad vaša banka, z iných webových stránok alebo e-mailov. Vždy existuje riziko podvodu.

Ak sa chcete prihlásiť do internetového bankovníctva niektorej banky, najprv skontrolujte, či ste naozaj na správnej adrese. V prípade ČSOB je jedinou oficiálnou stránkou csob.sk.

Ak sa teda chcete dostať na stránku svojej banky, najlepšie je založiť si správnu verziu stránky a do banky pristupovať cez záložku.

Ak zadáte adresu banky ručne, môžete urobiť preklep. Aj jedno odlišné písmeno od skutočnej adresy znamená chybu alebo návštevu inej stránky. Preto si vždy dvakrát skontrolujte, či ste naozaj tam, kde očakávate.

Vypnite sieť VPN

VPN je skratka pre virtuálnu súkromnú sieť (Virtual Private Network). V praxi všetky údaje, ktoré posielate alebo prijímate cez internet, prechádzajú najprv cez túto službu, ktorá môže údaje šifrovať, ale okrem iného aj maskuje vašu IP adresu a vašu polohu.

Sieť VPN je často užitočná napríklad na šifrovanie všetkých odchádzajúcich a prichádzajúcich údajov, keď ani váš poskytovateľ internetových služieb nevie, čo vlastne na internete robíte a aké údaje od vás prichádzajú alebo odchádzajú.

Na druhej strane môže byť VPN aj nástrojom útočníkov na zamaskovanie svojej polohy. To znamená, že banky alebo iné stránky môžu monitorovať typické IP adresy služieb VPN a následne ich blokovať.

Ak máte zapnutú sieť VPN a nemôžete sa prihlásiť do svojej banky alebo stránka nefunguje, je dosť možné, že adresa IP je jednoducho zablokovaná a sieť VPN treba vypnúť.

Vypnite rozšírenia prehliadača

Rozšírenia prehliadača môžu byť niekedy veľkým prínosom alebo spríjemniť surfovanie na internete, ale môžu spôsobovať aj problémy. Niektoré z týchto doplnkov upravujú kód stránky, čo je niekedy žiaduce, napríklad odstraňujú reklamy, ale keďže ide o automatizovaný proces, tieto programy môžu odstrániť aj kľúčové prvky.

Môže ísť napríklad o také veci, ako sú prihlasovacie polia, overovanie a podobne, ktoré potrebujeme vidieť na stránke, aby sme sa mohli prihlásiť do banky.

Ak sa nemôžete prihlásiť do banky alebo prihlasovacia stránka vyzerá neštandardne a „natrieskane“, skúste vypnúť všetky rozšírenia a doplnky prehliadača vrátane blokovačov reklám (ktoré zvyčajne potrebujú len výnimku pre konkrétnu stránku) alebo bezpečnostného softvéru (ktorý aj tak monitoruje našu internetovú aktivitu bez doplnku, takže zvyčajne žiadne rozšírenie nie je potrebné).

Používajte moderný a aktualizovaný internetový prehliadač

Internetové prehliadače sú najbežnejšie programy, ktoré používame na prístup k webovým stránkam. Musia byť aktuálne a podporované. Určite nie dnes už zastaraný Internet Explorer.

Používajte moderné prehliadače, ako sú Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Brave, ale vyhovuje aj predinštalovaný prehliadač Microsoft Edge pre systém Windows, ako aj Safari pre systém macOS.

Ak vám nefunguje prihlásenie alebo samotný George Internet Banking vyzerá chybne, vyskúšajte iný prehliadač.

Vymažte súbory cookie, vyrovnávaciu pamäť a ďalšie údaje o stránke alebo použite anonymné okno

Keď navštívite webovú stránku, prehliadač ukladá do vášho počítača rôzne údaje. Môžu to byť súbory cookie, ale aj obrázky, písma alebo iné súbory, ktoré sú potrebné na zobrazenie stránky. Ak môže tieto súbory použiť znova, možno pri ďalšej návšteve webu alebo prehliadaní iných stránok, nestiahne ich znova, čo znamená, že sa načítajú rýchlejšie a ušetrí sa prenos údajov len na to najnutnejšie.

Niekedy sa však stane, že prehliadač uloží niečo chybné a potom si túto chybu zapamätá. To znamená, že sa môže opakovať, aj keď pri bežnom načítaní „na čisto“ by bolo všetko v poriadku.

Pomôcť teda môže vymazanie súborov cookie a iných údajov o stránke.

Môžete tiež použiť anonymné okno prehliadača (niekedy nazývané režim inkognito), ktoré síce nie je úplne anonymné, ale je to len prehliadanie bez uložených súborov cookie, vyrovnávacej pamäte a ďalších údajov.

Ak webová lokalita vyzerá inak v anonymnom okne a inak pri štandardnom prehliadaní, je dosť možné, že sa na nej nachádza vyrovnávacia pamäť, ktorú je potrebné vymazať.

Skontrolujte svoje prihlasovacie údaje

Ďalšou možnosťou sú nesprávne zadané prihlasovacie údaje, čo samozrejme znamená, že sa nemôžete prihlásiť.

Zvyčajne vám každá banka oznámi, o akú chybu ide, ak nesprávne zadáte heslo alebo iné údaje, ale ak sa nemôžete prihlásiť, skúste heslo alebo iné potvrdenie zadať naozaj pozorne.

ČSOB má výpadok a musíte počkať

Ak nepomohli vyššie uvedené riešenia ani žiadne iné, je dosť možné, že ČSOB a jej internetové bankovníctvo alebo aplikácie majú výpadok.

Ak zlyhalo všetko ostatné a najmä ak vidíte, že výpadky hlásia aj iní klienti, pravdepodobne ide o výpadok, ktorý bude potrebné odstrániť na strane banky.

Tu vám nezostáva nič iné, len čakať, kým sa technická chyba neodstráni. Ako dlho to bude trvať, závisí od toho, o aký závažný problém ide, ale zvyčajne tieto výpadky netrvajú dlhšie ako desiatky minút, maximálne hodiny.

Sociálne profily a webová stránka ČSOB

Tu nájdete odkazy na všetky sociálne profily ČSOB, kde sa môžete priamo banky opýtať, či ide o výpadok, alebo by malo byť všetko v poriadku, a teda chyba je skôr na vašej strane, čo môžete vyriešiť pomocou vyššie popísaného návodu.

ČSOB na Twitteri

Tu nájdete najnovšie príspevky pridané oficiálnym twitterovým účtom ČSOB. Ak dôjde k pravidelnému výpadku alebo nečakanému výpadku, zvyčajne sa o tom dozviete práve tu:

ČSOB na Facebooku

To isté platí aj pre Facebook, kde môže banka tiež zverejňovať aktuálne informácie, napríklad kedy bude služba opäť spustená, kedy sa výpadok skončí a všetko začne opäť fungovať.

ČSOB SmartBanking
  • Celkové hodnotenie
4.5

ČSOB SmartBanking

ČSOB internetbanking je názov internetového bankovníctva a mobilnej aplikácie ČSOB SmartBanking ČSOB banky.

Posielam
Vaše hodnotenie
3.5 (2 hodnotenie)

Podobné

1 komentár

  1. Dobry den od 11.8.2023 sa neviem prihlasit namvašu stranku orihlasenie trva dlho apotom mi ozami že WWW je nedostuona,Prosim o oznamenie a naprsvenie chyby Dakujem

Pridaj komentár

Späť na začiatok stránky