Fio banka Internet banking nefunguje? Tu sú správy od iných používateľov
Vyššie si môžete pozrieť nahlásené výpadky internetbankingu Fio banky alebo mobilného bankovníctva v aplikácii Smartbanking.
Kliknutím na tlačidlo nad grafom môžete sami nahlásiť výpadok služby pre dnešný deň. Podrobnejšie informácie o tom, prečo vám funkcia nefunguje, môžete napísať do komentárov v dolnej časti tejto stránky.
📝Obsah
Rýchla kontrola dostupnosti internetbankingu Fio banky
Tu si môžete skontrolovať dostupnosť „https://ib.fio.sk/ib/login„, oficiálnej prihlasovacej stránky pre webovú verziu internetbankingu Fio banky.
Kontrola prebehne v priebehu niekoľkých sekúnd, keď sa pripojíme na webovú stránku Fio banky, presnejšie na prihlasovaciu stránku pre internet banking. V praxi sa kontrola vykoná tak, že sa pokúsite načítať stránku. Ak sa to podarí do niekoľkých sekúnd, kontrola je úspešná, čo spoznáte, keď sa tlačidlo rozsvieti na zeleno.
Na druhej strane, ak pripojenie trvá príliš dlho, alebo sa vrátia chyby, alebo sa pripojenie úplne nepodarí, napríklad z dôvodu nedostupnosti stránky, kontrola zlyhá a tlačidlo sa zmení na červené.
Počas kontroly sa pokúsim pripojiť len na webovú stránku Fio banky. Nekontrolujeme ostatné funkcie, ako je prihlásenie, samotné bankovníctvo alebo mobilná aplikácia.
Preto túto možnosť kontroly odporúčame pre prípady, keď sa nenačíta prihlasovacia stránka a chcete si overiť, či je chyba na vašom zariadení, alebo ide o problém celého webu, s ktorým sa počas kontroly stretávajú aj iní používatelia, prípadne aj my.
Ak sa u vás vyskytla iná chyba, nahláste ju pomocou tlačidla v hornej časti tejto stránky alebo ju popíšte v komentároch nižšie, kde sa vám my alebo niekto iný pokúsime poradiť, ako ju odstrániť, aby Fio banka fungovala správne.
Prečo nefunguje internetbanking alebo mobilný Smartbanking Fio banky a niekoľko tipov, ako ho odstrániť
Internet banking nemusí fungovať z viacerých dôvodov. Pozrieme sa na tie najčastejšie, ktoré môžete odstrániť, ale aj na tie, pri ktorých jednoducho musíte počkať, kým banka všetko opäť sprevádzkuje.
Prebieha plánovaná údržba internetbankingu Fio banky alebo Smartbankingu
Internet banking, hry, aplikácie alebo čokoľvek technologické v podstate občas potrebuje údržbu. Internet banking Fio banky nie je výnimkou. Občas je potrebné niečo vylepšiť, nasadiť, opraviť alebo presunúť. V praxi to znamená, že služba musí byť na určitý čas odstavená, kým sa všetko nespraví.
Môžeme si to predstaviť ako ekvivalent pri inštalácii aktualizácie programu na našom počítači. Chvíľu to trvá, ale niekedy je to jednoducho nevyhnutné a počas aktualizácie je takmer vždy potrebné program reštartovať, nezriedka spolu s celým počítačom.
Banky takúto údržbu oznamujú niekoľko dní alebo týždňov vopred, aby sa klienti mohli vopred pripraviť a zadať všetko potrebné. Samotná údržba internetbankingu Fio banky trvá niekoľko hodín a zvyčajne sa plánuje na nočné hodiny, aby sa obmedzil počet ľudí, ktorí sa na nej podieľajú.
Niekedy sa môže stať, že podobná údržba trvá o niečo dlhšie, a vtedy je všetko naplánované na víkend, keď je zadávanie platieb aj tak obmedzené (pokiaľ nepoužívate okamžité platby, ktoré fungujú nepretržite).
O tom, že prebieha plánovaná údržba, sa zvyčajne dozviete prostredníctvom e-mailu, kanálov sociálnych médií banky (odkazy nájdete nižšie) a vlastnej webovej stránky banky, na ktorej sa pri návšteve dozviete, že prebieha údržba.
Musíte len počkať, kým sa všetko opäť spustí, a v tomto prípade už nemôžete urobiť nič iné.
Skontrolujte adresu prihlasovacej stránky
Ak pristupujete do svojho bankovníctva cez internetový prehliadač, skontrolujte si naozaj pozorne, či ste na správnej webovej adrese, ktorá je v prípade Fio Banky https://www.fio.sk/ (za lomítkom môžu byť ďalšie znaky) a prihlásenie do internetbankingu nájdete na adrese https://ib.fio.sk. V oboch prípadoch je kľúčom fio.sk, pričom za lomítkom alebo pred bodkou môžu byť ďalšie znaky.
Vždy, keď pristupujete na dôležitú webovú stránku, ktorou je zvyčajne banka, sociálne siete a prihlasovanie do e-mailu, dôrazne odporúčame nepoužívať odkazy z iných webových stránok, SMS alebo e-mailov. Na tieto stránky pristupujte priamo zadaním ich adresy alebo ich uložením do záložiek. Veľmi užitočné sú aj vyhľadávače, ako napríklad Google alebo Seznam, ktoré pri vyhľadávaní ich názvu vždy zobrazia tieto oficiálne stránky ako prvé.
Ak ste do adresného riadka prehliadača zadali adresu webovej stránky ručne a Fio banka nefunguje, skontrolujte, či ste neurobili preklep a či je adresa napísaná správne. Akákoľvek chyba bude mať za následok, že navštívite inú adresu, čo znamená návštevu inej stránky alebo chybu, aj keď oficiálna stránka funguje správne.
Vypnite rozšírenia a doplnky vo webovom prehliadači
Rozšírenia alebo doplnky vo webovom prehliadači môžu pridať rôzne užitočné funkcie, ale niekedy môžu kolidovať s rôznymi webovými stránkami. V prípade bankových webových stránok sa to nestáva často, ale nikdy to nemožno úplne vylúčiť.
Rozšírenia, ako napríklad blokátory reklám, môžu nesprávne odstrániť kľúčové prvky, ako sú prihlasovacie polia, potvrdenie totožnosti a podobne, čo znamená, že sa nemusíte môcť prihlásiť. Chyba je však v rozšírení, nie na samotnej stránke.
Ak niečo na stránke nefunguje alebo vyzerá „trhane“, skúste v prehliadači vypnúť rozšírenie, ak ho vôbec používate.
Používajte moderný a aktualizovaný prehliadač
Na prístup k obzvlášť dôležitým stránkam, ako je e-mail, bankovníctvo alebo sociálne siete, by ste mali používať len moderné prehliadače, ako je Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, ale predinštalovaný prehliadač Microsoft Edge pre systém Windows je tiež v poriadku, rovnako ako Safari pre systém macOS.
Medzi predtým veľmi obľúbené prehliadače patrí Internet Explorer, ktorý však už roky nie je podporovaný a v praxi nie je bezpečné ho používať na akýchkoľvek stránkach, kde sa prenášajú dôverné údaje, ako sú heslá, prihlasovacie údaje alebo čokoľvek iné. Jednoducho povedané, tento prehliadač naozaj nepoužívajte, aj keď je stále predinštalovaný v systéme Windows.
Taktiež udržiavajte svoje prehliadače v aktuálnom stave. Aktualizácie nielenže pridávajú funkcie, ale opravujú aj potenciálne bezpečnostné chyby.
Vymažte súbory cookie, vyrovnávaciu pamäť a ďalšie údaje o stránkach alebo použite anonymné okno
Prehliadače ukladajú rôzne údaje, napríklad obrázky, písma a iné súbory, aby zjednodušili prehliadanie webu a šetrili údaje. Tieto súbory sa nazývajú vyrovnávacia pamäť. V drvivej väčšine prípadov je to žiaduce, ale niekedy sa stane, že prehliadač uloží súbory alebo informácie, ktoré sú nesprávne, čo potom spôsobí pád webu alebo jeho nefunkčnosť.
Príkladom môže byť už spomínaná plánovaná údržba. Navštívime stránku, na ktorej prebieha údržba, a prehliadač túto stránku uloží do vyrovnávacej pamäte. Ak stránku navštívime znova, je možné, že prehliadač vytiahne informácie o údržbe z vyrovnávacej pamäte, hoci stránka už funguje normálne.
Takéto chyby sa nestávajú často, ale určite sa môžu vyskytnúť. Ideálne je vymazať údaje z prehliadača (čo môžete urobiť v nastaveniach prehliadača) alebo vyskúšať anonymné okno, v ktorom nie je uložená vyrovnávacia pamäť.
Ak sa obsah webu v anonymnom okne a v normálnom okne líši, je dosť možné, že na vine je vyrovnávacia pamäť a je potrebné ju vymazať.
Vypnite sieť VPN
VPN je skratka pre virtuálnu súkromnú sieť. V praxi všetky údaje, ktoré odosielate alebo prijímate cez internet, prechádzajú najprv cez túto službu, ktorá môže údaje šifrovať, ale okrem iného aj maskuje vašu IP adresu a vašu polohu.
VPN sa používa na šifrovanie údajov alebo anonymizáciu našich zariadení v rámci internetovej siete. Niektoré stránky a banky však môžu zablokovať prístup cez sieť VPN, pretože by mohlo ísť o rizikovejších používateľov alebo podvodníkov.
Ak používate sieť VPN, znamená to tiež, že sa zmení adresa IP pre navštívené stránky. Ak je táto IP adresa zablokovaná, jednoducho sa na stránku nepozriete a neuvidíte chybu.
Riešením je vypnutie siete VPN.
Skontrolujte svoje prihlasovacie údaje
Ďalšou možnosťou sú nesprávne zadané prihlasovacie údaje, čo samozrejme potom znamená, že sa nemôžete prihlásiť.
Zvyčajne vám každá banka oznámi, o akú chybu ide, ak ste nesprávne zadali heslo alebo iné údaje, ale ak sa nemôžete prihlásiť, skúste heslo alebo iné potvrdenie zadať naozaj pozorne.
Fio banka má výpadok a musíte počkať
Aj webové stránky bánk alebo jednotlivé služby, ako napríklad online banking alebo mobilné aplikácie, môžu jednoducho vypadnúť v dôsledku technickej chyby alebo dokonca hackerských útokov či preťaženia. Fio banka alebo aplikácia Smartbanking nie sú výnimkou. Nestáva sa to často, ale stať sa to samozrejme môže.
V takomto prípade pravdepodobne budete môcť zistiť, že sa niečo také stalo, vďaka správam od iných používateľov. V takom prípade banky zvyčajne zverejňujú informácie o tom, čo sa deje, na svojich sociálnych profiloch. Odkazy na ne nájdete nižšie, prípadne sa môžete pozrieť priamo na kanály na Facebooku a Twitteri, kde sa najčastejšie objavujú príspevky o podobných výpadkoch.
Sociálne profily a webové stránky Fio banky
Tu nájdete odkazy na všetky sociálne profily Fio banky, kde sa môžete priamo banky opýtať, či došlo k výpadku, alebo by malo byť všetko v poriadku, a teda chyba je skôr na vašej strane, čo môžete vyriešiť pomocou vyššie popísaného návodu.
Fio banka na Twitteri
Tu nájdete najnovšie príspevky pridané oficiálnym účtom Fio banky na Twitteri. Ak dôjde k pravidelnému výpadku alebo nečakanému výpadku, zvyčajne sa o tom dozviete práve tu:
Fio banka na Facebooku
To isté platí aj pre Facebook, kde banka môže tiež zverejňovať aktuálne informácie, napríklad kedy bude služba opäť spustená, kedy sa výpadok skončí a všetko začne opäť fungovať.
Fio banka internetbanking
- Celkové hodnotenie
Fio banka internetbanking
Webová a mobilná (Smartbanking) aplikácia internetbankingu Fio banky.
Nefunguje mobilna aplikacia Fio banky.