Nefunguje internet banking mBank? Tu sú správy od iných používateľov
Vyššie si môžete pozrieť nahlásené výpadky internetového bankovníctva mBank alebo mobilného bankovníctva v aplikácii mBank SK.
Kliknutím na tlačidlo nad grafom nahlásite výpadok služby pre dnešný deň. Podrobnejšie informácie o tom, prečo vám funkcia nefunguje, môžete napísať do komentárov v dolnej časti tejto stránky.
📝Obsah
Rýchla kontrola dostupnosti internetového bankovníctva mBank
Tu si môžete skontrolovať dostupnosť „https://online.mbank.sk/sk/Login“, oficiálnej prihlasovacej stránky pre webovú verziu internetbankingu mBank.
Počas kontroly automaticky zistíme, či prihlasovacia stránka funguje, načíta sa a nevracia žiadne chyby. V praxi vyskúšame načítanie stránky a zistíme, či je všetko tak, ako má byť.
Ak všetko prebehne bez problémov v priebehu niekoľkých sekúnd, kontrola je úspešná. Na druhej strane, ak načítanie trvá príliš dlho, nenačíta sa vôbec alebo vráti nejaké chyby, kontrola bude neúspešná.
Kliknutím na tlačidlo sa dostanete len na prihlasovaciu stránku, nie na ďalšie funkcie internetového bankovníctva alebo mobilnej aplikácie. Je teda užitočné hlavne vtedy, keď sa táto prihlasovacia stránka nenačíta a vy si chcete overiť, či nejde len o problém vo vašom zariadení.
Ak kontrola zlyhá a stránka sa nenačíta ani vám, je dosť možné, že ide o problém na strane banky, ktorý bude musieť odstrániť. Naopak, ak vám stránka nefunguje, ale kontrola je úspešná, môže to znamenať problém na vašom zariadení. Tipy, ako ho odstrániť, nájdete nižšie na tejto stránke.
Ak máte iné problémy, nahláste ich pomocou tlačidla v hornej časti tejto stránky a potom problém podrobnejšie popíšte v komentároch, kde vám môže poradiť niekto, kto sa s niečím podobným stretol.
Prečo nefunguje internetové bankovníctvo mBank alebo mobilné aplikácie niekoľko tipov, ako to vyriešiť
Internet banking nemusí fungovať z viacerých dôvodov. Pozrieme sa na tie najčastejšie, ktoré môžete odstrániť, ale aj na tie, pri ktorých jednoducho musíte počkať, kým banka všetko opäť sprevádzkuje.
Prebieha plánovaná údržba internetového bankovníctva mBank alebo aplikácie mBank
Internet banking alebo aplikácie sa často aktualizujú alebo je potrebné vyčistiť ich údaje, presunúť ich alebo zmeniť. Nejde však o činnosť na niekoľko sekúnd. Aby klienti nevideli všetky chyby, banky pri týchto väčších zmenách celú aplikáciu zneprístupnia, podobne ako keď aktualizujete program v počítači, ktorý musíte na chvíľu vypnúť.
Počas týchto plánovaných údržbových akcií je teda mBank nedostupná a nefunguje. Zvyčajne to zistíte veľmi rýchlo vďaka tomu, že táto informácia je hneď viditeľná na webe a v sociálnych médiách. Okrem toho banky dávajú zákazníkom na vedomie niekoľko dní až týždňov vopred.
Okrem toho, aby boli tieto plánované termíny údržby čo najnepríjemnejšie, sú naplánované na nočné hodiny, často aj cez víkend. Teda v najmenej vyťažených časoch, keď zákazníci pristupujú k svojmu bankovníctvu.
Hoci sa nemôžete prihlásiť do internetového bankovníctva, všetko ostatné funguje. Môžete teda platiť kartou a nemusíte sa obávať, že zadané platobné príkazy sa stratia.
Ak prebieha plánovaná technická údržba, my ako klienti s tým nemôžeme veľa urobiť a musíte ju jednoducho prečkať. Zvyčajne je všetko hotové do niekoľkých hodín, vo výnimočných prípadoch to trvá aj dlhšie.
Skontrolujte adresu prihlasovacej stránky
Ak pristupujete do svojho bankovníctva cez internetový prehliadač, skontrolujte si naozaj pozorne, či ste na správnej webovej adrese, ktorá je v prípade mBank https://www.mbank.sk/ (za lomítkom môžu byť ďalšie znaky), prihlásenie do internetového bankovníctva potom nájdete na https://online.mbank.sk/sk/Login. V oboch prípadoch je rozhodujúce, či sa nachádzate na adrese mbank.sk, kde sa za lomítkom alebo pred bodkou môžu nachádzať ďalšie znaky.
Internetové bankovníctvo patrí medzi absolútne kľúčové stránky (spolu s prihlasovaním do e-mailu), a preto je cieľom útočníkov. Ak pristupujete na webovú stránku svojej banky, urobte tak priamo zadaním adresy do prehliadača. Túto adresu si môžete pridať do záložiek. Ak je to možné, neklikajte na ňu z iných webových stránok, odkazov v e-mailu, SMS alebo iným spôsobom. Vždy je možné, že tieto odkazy sú podvodné a zavedú vás niekam inam, než kam ste chceli ísť, s cieľom vylákať informácie alebo heslá.
Veľmi užitočné sú aj vyhľadávače, ako napríklad Google alebo Seznam, ktoré pri vyhľadávaní ich názvu vždy zobrazia tieto oficiálne stránky ako prvé.
Ak sa na webovej stránke mBank zobrazí chyba, skontrolujte tiež, či ste správne zadali adresu. Preklep v akomkoľvek písmene znamená, že navštevujete inú stránku, ktorá možno ani neexistuje, a zobrazí sa chybové hlásenie.
Vypnite rozšírenia a doplnky v prehliadači
Rozšírenia alebo doplnky vo webovom prehliadači môžu pridať rôzne užitočné funkcie, ale niekedy môžu kolidovať s rôznymi webovými stránkami. V prípade bankových webových stránok sa to nestáva často, ale nikdy to nemožno úplne vylúčiť.
Rozšírenia, ako napríklad blokátory reklám, môžu nesprávne odstrániť kľúčové prvky, ako sú prihlasovacie polia, potvrdenie totožnosti a podobne, čo znamená, že sa nemusíte môcť prihlásiť. Chyba je však v rozšírení, nie na samotnej stránke.
Ak niečo na stránke nefunguje alebo vyzerá „trhane“, skúste v prehliadači vypnúť rozšírenie, ak ho vôbec používate.
Používajte moderný a aktualizovaný prehliadač
Na prístup k obzvlášť dôležitým stránkam, ako je e-mail, bankovníctvo alebo sociálne siete, by ste mali používať len moderné prehliadače, ako je Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, ale predinštalovaný prehliadač Microsoft Edge pre systém Windows je tiež v poriadku, rovnako ako Safari pre systém macOS.
Medzi predtým veľmi obľúbené prehliadače patrí Internet Explorer, ktorý však už roky nie je podporovaný a v praxi nie je bezpečné ho používať na akýchkoľvek stránkach, kde sa prenášajú dôverné údaje, ako sú heslá, prihlasovacie údaje alebo čokoľvek iné. Jednoducho povedané, tento prehliadač naozaj nepoužívajte, aj keď je stále predinštalovaný v systéme Windows.
Taktiež udržiavajte svoje prehliadače v aktuálnom stave. Aktualizácie nielenže pridávajú funkcie, ale opravujú aj potenciálne bezpečnostné chyby.
Vymažte súbory cookie, vyrovnávaciu pamäť a ďalšie údaje o stránkach alebo použite anonymné okno
Prehliadače ukladajú rôzne údaje, napríklad obrázky, písma a iné súbory, aby zjednodušili prehliadanie webu a šetrili údaje. Tieto súbory sa nazývajú vyrovnávacia pamäť. V drvivej väčšine prípadov je to žiaduce, ale niekedy sa stane, že prehliadač uloží súbory alebo informácie, ktoré sú nesprávne, čo potom spôsobí pád webu alebo jeho nefunkčnosť.
Príkladom môže byť už spomínaná plánovaná údržba. Navštívime stránku, na ktorej prebieha údržba, a prehliadač túto stránku uloží do vyrovnávacej pamäte. Ak stránku navštívime znova, je možné, že prehliadač vytiahne informácie o údržbe z vyrovnávacej pamäte, hoci stránka už funguje normálne.
Takéto chyby sa nestávajú často, ale určite sa môžu vyskytnúť. Ideálne je vymazať údaje z prehliadača (čo môžete urobiť v nastaveniach prehliadača) alebo vyskúšať anonymné okno, v ktorom nie je uložená vyrovnávacia pamäť.
Ak sa obsah webu v anonymnom okne a v normálnom okne líši, je dosť možné, že na vine je vyrovnávacia pamäť a je potrebné ju vymazať.
Vypnite sieť VPN
VPN je skratka pre virtuálnu súkromnú sieť. V praxi všetky údaje, ktoré posielate alebo prijímate cez internet, prechádzajú najprv cez túto službu, ktorá môže údaje šifrovať, ale okrem iného aj maskuje vašu IP adresu a vašu polohu.
VPN sa používa na šifrovanie údajov alebo anonymizáciu našich zariadení v rámci internetovej siete. Niektoré stránky a banky však môžu zablokovať prístup cez sieť VPN, pretože by mohlo ísť o rizikovejších používateľov alebo podvodníkov.
Ak používate sieť VPN, znamená to tiež, že sa zmení adresa IP pre navštívené stránky. Ak je táto IP adresa zablokovaná, jednoducho sa na stránku nepozriete a neuvidíte chybu.
Riešením je vypnutie siete VPN.
Skontrolujte svoje prihlasovacie údaje
Ďalšou možnosťou sú nesprávne zadané prihlasovacie údaje, čo samozrejme potom znamená, že sa nemôžete prihlásiť.
Zvyčajne vám každá banka oznámi, o akú chybu ide, ak ste nesprávne zadali heslo alebo iné údaje, ale ak sa nemôžete prihlásiť, skúste heslo alebo iné potvrdenie zadať naozaj pozorne.
mBank má výpadok a musíte počkať
Aj webové stránky bánk alebo jednotlivé služby, ako napríklad internetové bankovníctvo alebo mobilné aplikácie, môžu jednoducho vypadnúť v dôsledku technickej chyby alebo dokonca hackerského útoku či preťaženia. mBank alebo mobilná aplikácia mBank SK nie sú výnimkou. Nestáva sa to často, ale stať sa to samozrejme môže.
V takomto prípade pravdepodobne budete môcť zistiť, že sa niečo také stalo, vďaka správam od iných používateľov. Banky v takomto prípade zvyčajne zverejňujú informácie o tom, čo sa deje, na svojich sociálnych profiloch. Odkazy na ne nájdete nižšie, prípadne sa môžete pozrieť priamo na kanály na Facebooku a Twitteri, kde sa najčastejšie objavujú príspevky o podobných výpadkoch.
Sociálne profily a webová stránka mBank
Tu nájdete odkazy na všetky sociálne profily mBank, kde sa môžete priamo banky opýtať, či došlo k výpadku, alebo by malo byť všetko v poriadku a chyba je skôr u vás, čo môžete vyriešiť pomocou vyššie popísaného návodu.
mBank na Twitteri
Tu nájdete najnovšie príspevky pridané na oficiálny účet mBank na Twitteri Ak je pravidelný výpadok alebo neočakávaný výpadok, zvyčajne sa to dozviete práve tu:
mBank na Facebooku
To isté platí aj pre Facebook, kde môže banka tiež zverejňovať aktuálne informácie, napríklad kedy bude služba opäť spustená, kedy sa výpadok skončí a všetko začne opäť fungovať.
mBank internetové bankovníctvo
- Celkové hodnotenie
mBank internetové bankovníctvo
Internetové bankovníctvo mBank a mobilné aplikácie.