Nefunguje internet banking Poštovej banky? Tu sú správy od iných používateľov
Vyššie si môžete pozrieť nahlásené výpadky internetbankingu Poštovej banky alebo mobilného bankovníctva v mobilnej aplikácii.
Kliknutím na tlačidlo nad grafom môžete sami nahlásiť výpadok služby pre dnešný deň. Podrobnejšie informácie o tom, prečo vám funkcia nefunguje, môžete napísať do komentárov v dolnej časti tejto stránky.
📝Obsah
Rýchla kontrola dostupnosti internetového bankovníctva Poštovej banky
Tu môžete skontrolovať dostupnosť „https://moja.postovabanka.sk/ib/logon.aspx„, oficiálnej prihlasovacej stránky pre webovú verziu internetbankingu Poštovej banky.
Pozrime sa, či sa stránka načíta správne v časovom limite niekoľkých sekúnd. Kontrolu vykonáme my, t. j. nezávisle od vášho zariadenia. Ak všetko prebehne v poriadku a stránka sa načíta, kontrola bude v poriadku. V opačnom prípade sa tlačidlo zmení na červené a kontrola sa skončí neúspešne.
Pozorujeme len funkčnosť prihlasovacej stránky pre webovú verziu internetového bankovníctva. Nekontrolujeme ostatné funkcie, ako napríklad samotné prihlásenie, chyby v bankovníctve alebo mobilnej aplikácii.
V praxi je teda táto kontrola užitočná vtedy, keď sa prihlasovacia stránka nenačíta alebo obsahuje chyby. Kontrolou si môžete overiť, či je chyba skôr u vás (t. j. kontrola by bola úspešná), alebo je väčší problém na strane Poštovej banky, ktorý môžete zistiť podľa toho, že sa stránka nenačíta a kontrola zlyhá.
Ak sa u vás vyskytla iná chyba alebo konkrétnejší problém, nahláste ho pomocou tlačidla v hornej časti tejto stránky alebo ho popíšte v komentároch nižšie, kde sa vám my alebo niekto iný pokúsime poradiť, ako zabezpečiť správne fungovanie Poštovej banky.
Prečo nefunguje internet banking alebo mobilné aplikácie Poštovej banky
Internet banking môže nefungovať z viacerých dôvodov. Pozrieme sa na tie najčastejšie, ktoré môžete odstrániť, ale aj na tie, pri ktorých jednoducho musíte počkať, kým banka všetko opäť sprevádzkuje.
Prebieha plánovaná údržba internetbankingu alebo mobilnej aplikácie Poštovej banky
Banky pravidelne upravujú alebo opravujú svoje systémy internetového bankovníctva. Podobne ako keď aktualizujeme program na svojom počítači alebo inom zariadení, musíme tento program na chvíľu zatvoriť. Počas odstávky internetbankingu to funguje rovnako a na určitý čas nebude prístupný.
Zvyčajne sa tieto plánované údržby plánujú na víkendy v nočných hodinách, aby sa dotkli čo najmenšieho počtu klientov. O tom, že sa táto odstávka uskutoční, banky informujú niekoľko dní vopred prostredníctvom aplikácie, e-mailu alebo SMS, aby bolo možné všetko vopred naplánovať a v prípade potreby zadať platobné príkazy ešte pred údržbou.
O tom, že údržba prebieha, sa môžete dozvedieť aj priamo na webovej stránke alebo v aplikácii Poštovej banky, takže vás tento dôvod pravdepodobne príliš neprekvapí. Z hľadiska funkčnosti môžete naďalej platiť kartou a všetky platby a inkasá sa zrušia. Len sa nebude možné prihlásiť do internetového bankovníctva.
Ak prebieha údržba, musíte počkať. Zvyčajne tieto výpadky trvajú niekoľko hodín, vo výnimočných prípadoch aj dlhšie.
Skontrolujte adresu prihlasovacej stránky
Ak pristupujete do svojho bankovníctva cez internetový prehliadač, skontrolujte si naozaj dôkladne, či ste na správnej webovej adrese, ktorá je v prípade Poštovej banky https://www.postovabanka.sk/ (za lomítkom môžu byť ďalšie znaky) a prihlasovanie do internetbankingu nájdete na adrese https://moja.postovabanka.sk/ib/logon.aspx. V oboch prípadoch je kľúčom postovabanka.sk, kde za lomítkom alebo pred bodkou môžu byť ďalšie znaky. V oboch prípadoch ide o oficiálnu webovú stránku Poštovej banky.
Vždy, keď pristupujete na dôležitú webovú stránku, ktorou je zvyčajne banka, sociálne siete a prihlasovanie do e-mailu, dôrazne odporúčame nepoužívať odkazy z iných webových stránok, SMS alebo e-mailov. Na tieto stránky pristupujte priamo zadaním ich adresy alebo ich uložením do záložiek. Veľmi užitočné sú aj vyhľadávače, ako napríklad Google alebo Seznam, ktoré pri vyhľadávaní ich názvu vždy zobrazia tieto oficiálne stránky ako prvé.
Ak sa na webovú stránku banky dostanete zadaním adresy do adresného riadka a zobrazí sa chyba alebo sa stránka vôbec neotvorí, skontrolujte adresu a prípadné preklepy. Akákoľvek chyba bude znamenať, že ste navštívili inú stránku, ktorá možno ani neexistuje.
Vypnite rozšírenia a doplnky vo svojom webovom prehliadači
Rozšírenia alebo doplnky vo webovom prehliadači môžu pridať rôzne užitočné funkcie, ale niekedy môžu kolidovať s rôznymi webovými stránkami. Pri bankových webových stránkach sa to nestáva často, ale nikdy to nemožno úplne vylúčiť.
Rozšírenia, ako napríklad blokátory reklám, môžu nesprávne odstrániť kľúčové prvky, ako sú prihlasovacie polia, potvrdenie totožnosti a podobne, čo znamená, že sa nemusíte môcť prihlásiť. Chyba je však v rozšírení, nie na samotnej stránke.
Ak niečo na stránke nefunguje alebo vyzerá „trhane“, skúste v prehliadači vypnúť rozšírenie, ak ho vôbec používate.
Používajte moderný a aktualizovaný prehliadač
Na prístup k obzvlášť dôležitým stránkam, ako je e-mail, bankovníctvo alebo sociálne siete, by ste mali používať len moderné prehliadače, ako je Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, ale predinštalovaný prehliadač Microsoft Edge pre systém Windows je tiež v poriadku, rovnako ako Safari pre systém macOS.
Medzi predtým veľmi obľúbené prehliadače patrí Internet Explorer, ktorý však už roky nie je podporovaný a v praxi nie je bezpečné ho používať na akýchkoľvek stránkach, kde sa prenášajú dôverné údaje, ako sú heslá, prihlasovacie údaje alebo čokoľvek iné. Jednoducho povedané, tento prehliadač naozaj nepoužívajte, aj keď je stále predinštalovaný v systéme Windows.
Taktiež udržiavajte svoje prehliadače v aktuálnom stave. Aktualizácie nielenže pridávajú funkcie, ale opravujú aj potenciálne bezpečnostné chyby.
Vymažte súbory cookie, vyrovnávaciu pamäť a ďalšie údaje o stránkach alebo použite anonymné okno
Prehliadače ukladajú rôzne údaje, napríklad obrázky, písma a iné súbory, aby zjednodušili prehliadanie webu a šetrili údaje. Tieto súbory sa nazývajú vyrovnávacia pamäť. V drvivej väčšine prípadov je to žiaduce, ale niekedy sa stane, že prehliadač uloží súbory alebo informácie, ktoré sú nesprávne, čo potom spôsobí pád webovej stránky alebo jej nefunkčnosť.
Príkladom môže byť už spomínaná plánovaná údržba. Navštívime webovú lokalitu, na ktorej prebieha údržba, a prehliadač túto stránku uloží do vyrovnávacej pamäte. Ak stránku navštívime znova, je možné, že prehliadač vytiahne informácie o údržbe z vyrovnávacej pamäte, hoci stránka už funguje normálne.
Takéto chyby sa nestávajú často, ale určite sa môžu vyskytnúť. Ideálne je vymazať údaje z prehliadača (čo môžete urobiť v nastaveniach prehliadača) alebo vyskúšať anonymné okno, v ktorom nie je uložená vyrovnávacia pamäť.
Ak sa obsah webu v anonymnom okne a v normálnom okne líši, je dosť možné, že na vine je vyrovnávacia pamäť a je potrebné ju vymazať.
Vypnite sieť VPN
VPN je skratka pre virtuálnu súkromnú sieť. V praxi všetky údaje, ktoré posielate alebo prijímate cez internet, prechádzajú najprv cez túto službu, ktorá môže údaje šifrovať, ale okrem iného aj maskuje vašu IP adresu a vašu polohu.
VPN sa používa na šifrovanie údajov alebo anonymizáciu našich zariadení v rámci internetovej siete. Niektoré stránky a banky však môžu zablokovať prístup cez sieť VPN, pretože by mohlo ísť o rizikovejších používateľov alebo podvodníkov.
Ak používate sieť VPN, znamená to tiež, že sa zmení adresa IP pre navštívené stránky. Ak je táto IP adresa zablokovaná, jednoducho sa na stránku nepozriete a neuvidíte chybu.
Riešením je vypnutie siete VPN.
Skontrolujte svoje prihlasovacie údaje
Ďalšou možnosťou sú nesprávne zadané prihlasovacie údaje, čo samozrejme potom znamená, že sa nemôžete prihlásiť.
Zvyčajne vám každá banka oznámi, o akú chybu ide, ak ste nesprávne zadali heslo alebo iné údaje, ale ak sa nemôžete prihlásiť, skúste heslo alebo iné potvrdenie zadať naozaj pozorne.
Poštová banka má výpadok a musíte počkať
Aj webové stránky bánk alebo jednotlivé služby, ako napríklad online banking alebo mobilné aplikácie, môžu jednoducho vypadnúť v dôsledku technickej chyby alebo dokonca hackerských útokov či preťaženia. Poštová banka alebo mobilné aplikácie nie sú výnimkou. Nestáva sa to často, ale stať sa to samozrejme môže.
V takomto prípade pravdepodobne budete môcť zistiť, že sa niečo také stalo, vďaka správam od iných používateľov. V tomto prípade banky zvyčajne zverejňujú informácie o tom, čo sa deje, na svojich sociálnych profiloch. Odkazy na ne nájdete nižšie, prípadne sa môžete pozrieť priamo na kanály na Facebooku a Twitteri, kde sa najčastejšie objavujú príspevky o podobných výpadkoch.
Sociálne profily a webová stránka Poštovej banky
Tu nájdete odkazy na všetky sociálne profily Poštovej banky, kde sa môžete priamo banky opýtať, či došlo k výpadku, alebo by malo byť všetko v poriadku a chyba je skôr u vás, čo môžete vyriešiť pomocou vyššie popísaného návodu.
Poštová banka na Facebooku
Poštovú banku nájdete aj na Facebooku, kde banka môže zverejňovať aj aktuálne informácie, napríklad kedy bude služba opäť spustená, výpadok skončí a všetko začne opäť fungovať.
Poštová banka internetové bankovnictví
- Celkové hodnotenie
Poštová banka internetové bankovnictví
Webová a mobilná verzia internetového bankovníctva Poštovej banky.