AplikácieWeby

Prima Banka nefunguje? Aktuálne výpadky a riešenia

Nefunguje vám internet banking alebo aplikácia Prima Banky? Tu sú správy od iných používateľov

Prima Banka - výpadky služby za posledných 24 hodín
Výpadky
Dnes je a boli hlásené výpadky:
0
Výpadky
Včera boli hlásené výpadky:
0

Vyššie si môžete pozrieť nahlásené výpadky internetového bankovníctva Prima Banky alebo mobilného bankovníctva v aplikácii.

Kliknutím na tlačidlo nad grafom môžete sami nahlásiť výpadok služby pre dnešný deň. Podrobnejšie informácie o tom, prečo vám daná funkcia nefunguje, môžete napísať do komentárov v dolnej časti tejto stránky.

Rýchla kontrola dostupnosti internetového bankovníctva Prima Banky

Tu si môžete overiť dostupnosť „https://ib.primabanka.sk/ib/default.aspx“, oficiálnej prihlasovacej stránky pre webovú verziu internetového bankovníctva Prima Banky.

Automaticky sa pozrieme na stránku a skontrolujeme, či neobsahuje chyby a či sa vôbec načíta v časovom limite. Ak je všetko v poriadku, kontrola bude úspešná. V opačnom prípade je kontrola neúspešná, čo môže znamenať chybu na prihlasovacej stránke.

Nekontrolujeme však žiadne iné funkcie, ako napríklad samotné prihlásenie, online banking alebo aplikáciu. Kontrola slúži hlavne na overenie situácie, keď sa vám stránka nenačíta. Ak sa na vašom zariadení zobrazí chyba a kontrola zlyhá, s veľkou pravdepodobnosťou ide o chybu na strane banky a jej webovej stránky. Naopak, ak vidíte chybu, ale kontrola je úspešná, je možné, že ide o chybu na strane vášho zariadenia.

Ak sa potom stretnete s inými chybami, dajte nám o nich vedieť nahlásením v hornej časti stránky, môžete ich potom opísať v komentároch.

Prečo nefunguje internet banking alebo mobilná aplikácia Prima Banky a niekoľko tipov na opravu

Internet banking nemusí fungovať z viacerých dôvodov. Pozrieme sa na tie najčastejšie, ktoré môžete odstrániť, ale aj na tie, pri ktorých jednoducho musíte počkať, kým banka všetko opäť sprevádzkuje.

Prebieha plánovaná údržba internetového bankovníctva alebo aplikácie Prima Banka

Banky z času na čas aktualizujú svoje online bankovníctvo, čo však so sebou prináša potrebu na určitý čas ho vypnúť. Zvyčajne je to na niekoľko hodín, niekedy to trvá dlhšie. Plánovaná údržba je naplánovaná aj na víkendy uprostred noci, teda v čase najväčšej záťaže.

Počas údržby budú kreditné karty takmer určite normálne fungovať a platby budú normálne odchádzať, len nebude možné zadávať nové platby alebo používať iné služby.

Banky plánovanú údržbu oznamujú niekoľko dní vopred, takže je možné pripraviť a zadať potrebné položky vopred, aby údržba nespôsobila žiadne problémy.

O tom, že prebieha údržba, sa zvyčajne dozviete priamo na webovej stránke alebo v aplikácii, takže je pomerne rýchlo jasné, o aký druh výpadku ide a že je potrebné počkať na ukončenie údržby.

Skontrolujte adresu prihlasovacej stránky

Ak pristupujete do svojho bankovníctva cez webový prehliadač, skontrolujte si naozaj pozorne, či ste na správnej webovej adrese, ktorá je v prípade Prima Banky https://www.primabanka.sk/ (za lomítkom môžu byť ďalšie znaky) a prihlasovanie do internetového bankovníctva nájdete na adrese https://ib.primabanka.sk/ib/default.aspx.

Veľmi príjemné je, že webová stránka banky aj samotné bankovníctvo sa nachádzajú na rovnakej adrese (líši sa len to, čo je za lomítkom za koncovkou .cz), takže je celkom ľahké sa pomýliť.

Napriek tomu je v prípade dôležitých stránok, ako sú banky, e-mailové schránky, a dokonca aj sociálne siete, dobré si adresu založiť a pristupovať na ňu priamo. To znamená, že nepoužívajte odkazy z e-mailu, SMS, sociálnych sietí ani z iných zdrojov. Vždy je možné, že tieto odkazy sú podvodné a zavedú vás niekam inam, než kam ste chceli ísť, aby z vás vylákali informácie alebo heslá.

Veľmi užitočné sú aj vyhľadávače, ako napríklad Google alebo Seznam, ktoré pri vyhľadávaní ich názvu vždy zobrazia tieto oficiálne stránky ako prvé.

Ak sa vám na webovej stránke Prima Banky zobrazí chyba, skontrolujte tiež, či ste adresu zadali správne, najmä ak ste ju zadali ručne do adresného riadka webového prehliadača. Preklep v akomkoľvek písmene znamená, že navštevujete inú webovú stránku, ktorá možno ani neexistuje, takže sa zobrazí chybové hlásenie.

Vypnite rozšírenia a doplnky vo webovom prehliadači

Rôzne rozšírenia alebo doplnky vo webovom prehliadači môžu pridávať funkcie alebo odstraňovať prvky z webových stránok (zvyčajne reklamu).

Niekedy však tieto doplnky môžu odstrániť alebo zmeniť niečo, čo je pre web kľúčové. Napríklad prihlasovacie pole.

Ak sa na stránke zobrazujú chyby alebo niečo chýba, je možné, že príčinou je nainštalované rozšírenie. V prípade bánk sa to nestáva často, ale vypnutie rozšírení je zvyčajne veľmi jednoduché a rýchle riešenie potenciálnych problémov.

Používajte moderný a aktualizovaný webový prehliadač

Na prístup k obzvlášť dôležitým stránkam, ako je e-mail, bankovníctvo alebo sociálne siete, by sme mali používať len moderné prehliadače, ako sú Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, ale vyhovuje aj predinštalovaný prehliadač Microsoft Edge pre systém Windows, ako aj Safari pre systém macOS.

Na druhej strane sa vyhnite Internet Exploreru, ktorý je už roky zastaraný a jeho používanie bolo úplne ukončené v júni 2022. Používanie tohto prehliadača predstavuje veľké bezpečnostné riziko, a to najmä v prípade online bankovníctva.

Udržiavajte tiež svoje prehliadače v aktuálnom stave. Aktualizácie nielenže pridávajú funkcie, ale predovšetkým opravujú známe bezpečnostné zraniteľnosti.

Vymažte súbory cookie, vyrovnávaciu pamäť a ďalšie údaje o stránkach alebo použite anonymné okno

Prehliadače ukladajú rôzne údaje, napríklad obrázky, písma a iné súbory, aby zjednodušili prehliadanie webu a šetrili údaje. Tieto súbory sa nazývajú vyrovnávacia pamäť. V drvivej väčšine prípadov je to žiaduce, ale niekedy sa stane, že prehliadač uloží súbory alebo informácie, ktoré sú nesprávne, čo potom spôsobí pád webu alebo jeho nefunkčnosť.

Príkladom môže byť už spomínaná plánovaná údržba. Navštívime stránku, na ktorej prebieha údržba, a prehliadač túto stránku uloží do vyrovnávacej pamäte. Ak stránku navštívime znova, je možné, že prehliadač vytiahne informácie o údržbe z vyrovnávacej pamäte, hoci stránka už funguje normálne.

Takéto chyby sa nestávajú často, ale určite sa môžu vyskytnúť. Ideálne je vymazať údaje z prehliadača (čo môžete urobiť v nastaveniach prehliadača) alebo vyskúšať anonymné okno, v ktorom nie je uložená vyrovnávacia pamäť.

Ak sa obsah webu v anonymnom okne a v normálnom okne líši, je dosť možné, že na vine je vyrovnávacia pamäť a je potrebné ju vymazať.

Vypnite sieť VPN

VPN je skratka pre virtuálnu súkromnú sieť. V praxi všetky údaje, ktoré posielate alebo prijímate cez internet, prechádzajú najprv cez túto službu, ktorá môže údaje šifrovať, ale okrem iného aj maskuje vašu IP adresu a vašu polohu.

VPN sa používa na šifrovanie údajov alebo anonymizáciu našich zariadení v rámci internetovej siete. Niektoré stránky a banky však môžu zablokovať prístup cez sieť VPN, pretože by mohlo ísť o rizikovejších používateľov alebo podvodníkov.

Ak používate sieť VPN, znamená to tiež, že sa zmení adresa IP pre navštívené stránky. Ak je táto IP adresa zablokovaná, jednoducho sa na stránku nepozriete a neuvidíte chybu.

Riešením je vypnutie siete VPN.

Skontrolujte svoje prihlasovacie údaje

Ďalšou možnosťou sú nesprávne zadané prihlasovacie údaje, čo samozrejme potom znamená, že sa nemôžete prihlásiť.

Zvyčajne vám každá banka oznámi, o akú chybu ide, ak ste nesprávne zadali heslo alebo iné údaje, ale ak sa nemôžete prihlásiť, skúste heslo alebo iné potvrdenie zadať naozaj pozorne.

Prima Banka má výpadok a musíte počkať

Aj webové stránky bánk alebo jednotlivé služby, ako napríklad online banking alebo mobilné aplikácie, môžu jednoducho vypadnúť v dôsledku technickej chyby alebo dokonca hackerských útokov či preťaženia. Nestáva sa to často, ale samozrejme, môže sa to stať.

V takomto prípade pravdepodobne budete môcť zistiť, že sa niečo také stalo, vďaka správam od iných používateľov. Banky v tomto prípade zvyčajne zverejňujú informácie o tom, čo sa deje, na svojich sociálnych profiloch. Odkazy na ne nájdete nižšie, prípadne sa môžete pozrieť priamo na kanály na Facebooku a Twitteri, kde sa najčastejšie objavujú príspevky o podobných výpadkoch.

Sociálne profily a webové stránky Prima Banky

Tu nájdete odkazy na všetky sociálne profily Prima Banky, kde sa môžete priamo banky opýtať, či došlo k výpadku, alebo by malo byť všetko v poriadku, a teda chyba je skôr na vašej strane, čo môžete vyriešiť pomocou vyššie popísaného návodu.

Prima Banka
  • Celkové hodnotenie
4.5

Prima Banka

Prima Banka (predtým Prvá komunálna banka a Dexia banka) je banka pôsobiaca na Slovensku.

Posielam
Vaše hodnotenie
0 (0 hodnotenie)

Podobné

Pridaj komentár

Späť na začiatok stránky