
Raiffeisen banka nefunguje? Nahlásené výpadky za 24 hodín
Vyššie si môžete pozrieť nahlásené výpadky internetového alebo mobilného bankovníctva Raiffeisen Bank.
Kliknutím na tlačidlo nad grafom môžete sami nahlásiť výpadok služby pre dnešný deň. Podrobnejšie informácie o tom, prečo vám daná funkcia nefunguje, môžete napísať do komentárov v dolnej časti tejto stránky.
📝Obsah
Rýchla kontrola dostupnosti internetbankingu Raiffeisenbank
Tu si môžete overiť dostupnosť „https://ib.raiffeisen.sk/m/„, oficiálnej stránky Raiffeisen banky, kde sa nachádza aj prihlasovací formulár.
Po kliknutí na tlačidlo automaticky skontrolujeme dostupnosť webovej stránky raiffeisen.sk, kde sa nachádza prihlasovací formulár do internet bankingu. Ak všetko dopadne dobre (čo v praxi zodpovedá otvoreniu stránky bez chýb), kontrola prebehne úspešne a tlačidlo sa rozsvieti na zeleno.
Na druhej strane, ak pripojenie trvá príliš dlho, vrátia sa chyby alebo pripojenie úplne zlyhá, kontrola sa skončí neúspešne a tlačidlo sa zmení na červené.
Kontrola funguje len tak, že sa pozerá, či sa webová stránka načíta správne, takže nekontrolujeme funkčnosť mobilnej aplikácie ani iných funkcií internetového bankovníctva.
Tlačidlo preto používajte hlavne vtedy, keď stránka nefunguje správne a nie ste si istí, či je chyba niekde na vašom zariadení, alebo je problém na strane banky.
Ak sa vám na stránke zobrazujú chyby alebo sa nepripájate a kontrola je neúspešná, s veľkou pravdepodobnosťou ide o chybu na strane banky/webu a je potrebné ju odstrániť v Raiffeisenbank.
Na druhej strane, ak je kontrola úspešná, je možné, že chyba je niekde na celom zariadení. Možné riešenie nájdete ďalej na tejto stránke, ale nikdy nie je vylúčené, že v Raiffeisenbank došlo k výpadku a bude potrebné počkať na opravu.
Prečo nefunguje internetové bankovníctvo Raiffeisenbank a niekoľko tipov, ako ho opraviť
Internet banking nemusí fungovať z viacerých dôvodov. Pozrieme sa na tie najčastejšie, ktoré môžete odstrániť, ale aj na tie, pri ktorých jednoducho musíte počkať, kým banka všetko obnoví a spustí.
Prebieha plánovaná údržba internetbankingu alebo aplikácie Raiffeisen banky
Banky pravidelne zneprístupňujú svoje služby internetového bankovníctva na určitý čas, počas ktorého nasadzujú nové funkcie, opravujú chyby alebo presúvajú služby medzi servermi. Ide o plánovanú technickú údržbu, ktorú Raiffeisen BANK a iné banky oznamujú niekoľko dní alebo týždňov vopred.
Zvyčajne tieto výpadky internetového bankovníctva a mobilných aplikácií bývajú uprostred noci a trvajú niekoľko desiatok minút až niekoľko hodín, v niektorých prípadoch však môžu trvať aj dlhšie.
Toto je najčastejší dôvod výpadku webových stránok alebo aplikácií Raiffeisen banky, ale našťastie pri návšteve stránky môžete zistiť, že prebieha údržba.
Ak by sa tak však nestalo a vy by ste sa pokúšali prihlásiť do bankovníctva v noci alebo cez víkend, ale nefungovalo by to, skontrolujte si svoju e-mailovú schránku alebo profily Raiffeisenbank na sociálnych sieťach, kde sa pravdepodobne dozviete o plánovanej údržbe.
Skontrolujte adresu prihlasovacej stránky
Ak pristupujete do svojho bankovníctva cez webový prehliadač, naozaj pozorne si skontrolujte, či ste na správnej webovej adrese, ktorá je v prípade Raiffeisenbank https://www.raiffeisen.sk/ (za lomítkom môžu byť aj iné znaky, ale kľúčové je raiffeisen.sk).
Ak je to možné, neklikajte na kľúčové stránky, ako je napríklad všetko, čo robí banka, ale ani na sociálne siete, kde sú uložené súkromné a osobné údaje, alebo do svojej e-mailovej schránky, ktorá často slúži ako možnosť obnovenia hesla pre všetky služby, z iných stránok, e-mailov alebo SMS či chatu. Na tieto stránky pristupujte priamo alebo si ich založte do záložiek v prehliadači.
Ak sa pokúsite prejsť na stránku raiffeisen.sk a zobrazí sa chyba, dvakrát skontrolujte (napriek krátkosti adresy), či ste do adresného riadka zadali všetky písmená správne.
Vypnite rozšírenia a doplnky v prehliadači
Rozšírenia a doplnky prehliadača môžu prinášať rôzne funkcie a výhody, ako je napríklad typické odstraňovanie reklám, ale aj problémy, napríklad odstraňovanie kľúčových prvkov.
Tieto chyby nie sú v prípade bánk veľmi časté, ale stávajú sa. Ak vám padá prihlasovanie alebo stránka vyzerá „sekane“, skúste vypnúť všetky rozšírenia alebo v týchto rozšíreniach urobte pre banku výnimku.
Používajte moderný a aktuálny webový prehliadač
Na prístup k obzvlášť dôležitým stránkam, ako je e-mail, bankovníctvo alebo sociálne siete, by sme mali používať len moderné prehliadače, ako sú Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Brave, ale vyhovuje aj predinštalovaný prehliadač Microsoft Edge pre Windows, ako aj Safari pre macOS.
Medzi predtým veľmi obľúbené prehliadače patrí Internet Explorer, ktorý však už roky nie je podporovaný a v praxi je nebezpečné ho používať na akýchkoľvek stránkach, kde sa prenášajú dôverné údaje, ako sú heslá, prihlasovacie údaje alebo čokoľvek iné. Jednoducho povedané, tento prehliadač naozaj nepoužívajte, aj keď je stále predinštalovaný v systéme Windows.
Taktiež udržiavajte svoje prehliadače v aktuálnom stave. Aktualizácie nielenže pridávajú funkcie, ale opravujú aj potenciálne bezpečnostné chyby.
Vymažte súbory cookie, vyrovnávaciu pamäť a ďalšie údaje o stránkach alebo použite anonymné okno
Prehliadače ukladajú rôzne údaje, napríklad obrázky, písma a iné súbory, aby zjednodušili prehliadanie webu a šetrili údaje. Tieto súbory sa nazývajú vyrovnávacia pamäť. V drvivej väčšine prípadov je to žiaduce, ale niekedy sa stane, že prehliadač uloží súbory alebo informácie, ktoré sú nesprávne, čo potom spôsobí pád webu alebo jeho nefunkčnosť.
Nestáva sa to často, ale ak vám Raiffeisenbank nefunguje, skúste z prehliadača vymazať súbory cookie a vyrovnávaciu pamäť.
Môžete tiež vyskúšať anonymné (inkognito) okno prehliadača, ktoré funguje bez uložených údajov a súborov cookie, t. j. s čistým štítom. Ak webová stránka vyzerá v anonymnom a klasickom okne inak, môžu byť na vine uložené súbory, ktoré najjednoduchšie odstránite v nastaveniach prehliadača.
Vypnite sieť VPN
VPN je skratka pre virtuálnu súkromnú sieť. V praxi všetky údaje, ktoré posielate alebo prijímate cez internet, prechádzajú najprv cez túto službu, ktorá môže údaje šifrovať, ale okrem iného aj maskuje vašu IP adresu a vašu polohu.
VPN sa používa na šifrovanie údajov alebo anonymizáciu našich zariadení v rámci internetovej siete. Niektoré stránky a banky však môžu zablokovať prístup cez sieť VPN, pretože by mohlo ísť o rizikovejších používateľov alebo podvodníkov.
Ak používate sieť VPN, znamená to tiež, že sa zmení adresa IP pre navštívené stránky. Ak je táto IP adresa zablokovaná, jednoducho sa na stránku nepozriete a neuvidíte chybu.
Riešením je vypnutie siete VPN.
Skontrolujte svoje prihlasovacie údaje
Ďalšou možnosťou sú nesprávne zadané prihlasovacie údaje, čo samozrejme potom znamená, že sa nemôžete prihlásiť.
Zvyčajne vám každá banka oznámi, o akú chybu ide, ak ste nesprávne zadali heslo alebo iné údaje, ale ak sa nemôžete prihlásiť, skúste heslo alebo iné potvrdenie zadať naozaj pozorne.
Raiffeisenbank má výpadok a musíte počkať
Ak nepomohli vyššie uvedené riešenia ani žiadne iné, je dosť možné, že Raiffeisenbank a jej internetové bankovníctvo má výpadok.
Ak všetko ostatné zlyhalo a najmä ak vidíte, že výpadky hlásia aj iní klienti, pravdepodobne ide o výpadok, ktorý bude potrebné odstrániť na strane banky.
Tu nezostáva nič iné, len čakať, kým sa technická chyba neodstráni. Ako dlho to bude trvať, závisí od toho, o aký závažný problém ide, ale zvyčajne tieto výpadky netrvajú dlhšie ako desiatky minút, maximálne hodiny.
Sociálne profily a webové stránky Raiffeisenbank
Tu nájdete odkazy na všetky sociálne profily Raiffeisen banky, kde sa môžete priamo banky opýtať, či došlo k výpadku alebo či by malo byť všetko v poriadku a chyba je skôr na vašej strane, čo môžete vyriešiť pomocou vyššie opísaných pokynov.
Raiffeisen banka internetové bankovníctvo
- Celkové hodnotenie
Raiffeisen banka internetové bankovníctvo
Raiffeisen Bank ponúka osobné účty, úvery a sporiace možnosti pre klientov na Slovensku.
Výpadok trvá veľmi dlho!!!
Internet banking stále nefunguje