Nefunguje vám internet banking alebo aplikácia UniCredit Bank? Tu sú správy od iných používateľov
Vyššie si môžete pozrieť nahlásené výpadky internetového bankovníctva UniCredit Bank alebo mobilného bankovníctva v aplikácii Smart Banking.
Kliknutím na tlačidlo nad grafom môžete sami nahlásiť výpadok služby pre dnešný deň. Podrobnejšie informácie o tom, prečo vám daná funkcia nefunguje, môžete napísať do komentárov v dolnej časti tejto stránky.
📝Obsah
Rýchla kontrola dostupnosti internetového bankovníctva UniCredit Bank
Tu si môžete skontrolovať dostupnosť „https://sk.unicreditbanking.eu/sk/login_form“, oficiálnej prihlasovacej stránky do webovej verzie internetového bankovníctva UniCredit Bank.
Kontrola sa vykonáva pripojením k stránke a pokusom o jej automatické načítanie na pozadí. Ak sa to podarí v časovom limite niekoľkých sekúnd, kontrola je úspešná a tlačidlo sa zmení na zelené. Naopak, ak sa vrátia chyby alebo sa stránka vôbec nenačíta (čo zodpovedá tomu, že stránka jednoducho nefunguje tak, ako má), tlačidlo sa zmení na červené.
Kontrola je tu hlavne preto, aby ste mohli rýchlo a jednoducho skontrolovať, či sa prihlasovacia stránka načíta aj na inom zariadení, ako je to vaše. Ak sa vyskytne chyba, ale kontrola je úspešná, je dosť možné, že niekde v zariadení je chyba, ktorú môžete odstrániť podľa nižšie uvedených pokynov.
Na druhej strane, ak sa zobrazí chyba a kontrola zlyhá, je dosť možné, že chyba je na strane banky a musíte počkať.
Zároveň dodáme, že kontrolujeme iba funkčnosť prihlasovacej stránky. Ostatné funkcie v rámci bankovníctva alebo mobilnej aplikácie nekontrolujeme.
Ak sa u vás vyskytla iná chyba ako načítanie prihlasovacej stránky, nahláste túto chybu pomocou tlačidla v hornej časti stránky. Problém potom môžete podrobnejšie popísať v komentároch nižšie, kde vám možno niekto, kto sa s touto chybou stretol, bude vedieť poradiť, prípadne objasniť, že ide o chybu na strane banky, s ktorou sa stretáva viac používateľov.
Prečo nefunguje internet banking alebo mobilná aplikácia UniCredit Bank niekoľko tipov na opravu
Internet banking nemusí fungovať z viacerých dôvodov. Pozrieme sa na tie najčastejšie, ktoré môžete odstrániť, ale aj na tie, pri ktorých jednoducho musíte počkať, kým banka všetko opäť sprevádzkuje.
Prebieha plánovaná údržba internetového bankovníctva alebo aplikácie UniCredit Bank
Pri zmenách alebo vylepšeniach v internetovom bankovníctve alebo iných aplikáciách je potrebné ich na určitý čas vypnúť, podobne ako pri aktualizácii programu v počítači alebo telefóne.
Pri náročnejších operáciách môže byť Internet banking UniCredit Bank nedostupný aj niekoľko hodín. Zvyčajne sú tieto údržby a odstávky naplánované na víkendové noci, t. j. v najmenej využívanom čase.
Banky tieto obdobia technickej údržby oznamujú niekoľko dní až týždňov vopred, ale zároveň poskytujú informácie o prebiehajúcej údržbe na webovej stránke.
Počas týchto odstávok môžete stále platiť kartou a všetky platby tiež prebehnú. Nie je len možné prihlásiť sa do bankovníctva a zadávať nové platby alebo si prezerať vyúčtovanie či používať iné funkcie.
Skontrolujte adresu prihlasovacej stránky
Ak pristupujete do svojho bankovníctva cez webový prehliadač, naozaj pozorne si skontrolujte, či ste na správnej webovej adrese, ktorá je v prípade UniCredit https://www.unicreditbank.sk/ (za lomítkom môžu byť ďalšie znaky) a prihlásenie do internetového bankovníctva nájdete na https://sk.unicreditbanking.eu/sk/login_form.
Žiaľ, stretli sme sa s prípadmi, keď sa internetové bankovníctvo a webová stránka banky nachádzajú každá na inej adrese, a keď je internetové bankovníctvo dokonca na inej doméne .eu ako na slovenskej .sk. Pre klientov je to mätúce a hlavne predstavuje to bezpečnostné riziko, pretože je ľahké si adresu pomýliť.
Internetové bankovníctvo patrí medzi absolútne kľúčové stránky (spolu s prihlasovaním do e-mailu), a preto je cieľom útočníkov. Pri prístupe do internetového bankovníctva UniCredit Bank odporúčame použiť preklik z oficiálnej stránky a následne si túto adresu založiť. Ak je to možné, nepristupujte na prihlasovaciu adresu z iných webových stránok, odkazov v e-maile, SMS, sociálnych sieťach ani inak. Vždy je možné, že tieto odkazy sú podvodné a zavedú vás niekam inam, ako ste chceli, aby z vás vylákali informácie alebo heslá.
Veľmi užitočné sú aj vyhľadávače, ako napríklad Google alebo Seznam, ktoré pri vyhľadávaní ich názvu vždy zobrazia tieto oficiálne stránky ako prvé.
Ak sa vám na webovej stránke UniCredit Bank zobrazí chyba, skontrolujte tiež, či ste správne zadali adresu. Preklep v akomkoľvek písmene znamená, že navštevujete inú stránku, ktorá možno ani neexistuje, a zobrazí sa chybové hlásenie.
Vypnite rozšírenia a doplnky v prehliadači
Rozšírenia alebo doplnky vo vašom webovom prehliadači môžu pridať rôzne užitočné funkcie, ale niekedy môžu kolidovať s rôznymi webovými stránkami. V prípade bankových webových stránok sa to nestáva často, ale nikdy to nemožno úplne vylúčiť.
Rozšírenia, ako napríklad blokátory reklám, môžu nesprávne odstrániť kľúčové prvky, ako sú prihlasovacie polia, potvrdenie totožnosti a podobne, čo znamená, že sa nemusíte môcť prihlásiť. Chyba je však v rozšírení, nie na samotnej stránke.
Ak niečo na stránke nefunguje alebo vyzerá „trhane“, skúste v prehliadači vypnúť rozšírenie, ak ho vôbec používate.
Používajte moderný a aktualizovaný prehliadač
Na prístup k obzvlášť dôležitým stránkam, ako je e-mail, bankovníctvo alebo sociálne siete, by ste mali používať len moderné prehliadače, ako je Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, ale predinštalovaný prehliadač Microsoft Edge pre systém Windows je tiež v poriadku, rovnako ako Safari pre systém macOS.
Medzi predtým veľmi obľúbené prehliadače patrí Internet Explorer, ktorý však už roky nie je podporovaný a v praxi nie je bezpečné ho používať na akýchkoľvek stránkach, kde sa prenášajú dôverné údaje, ako sú heslá, prihlasovacie údaje alebo čokoľvek iné. Jednoducho povedané, tento prehliadač naozaj nepoužívajte, aj keď je stále predinštalovaný v starších systémoch Windows (odstránený je len zo systému Windows 10 a potom sa našťastie vôbec nenachádza v systéme Windows 11).
Taktiež udržiavajte svoje prehliadače v aktuálnom stave. Aktualizácie nielenže pridávajú funkcie, ale aj opravujú potenciálne bezpečnostné chyby.
Vymažte súbory cookie, vyrovnávaciu pamäť a ďalšie údaje webových stránok alebo použite anonymné okno
Prehliadače ukladajú do zariadenia rôzne údaje, napríklad obrázky, písma a iné súbory, aby zjednodušili prehliadanie webu a ušetrili prenos dát. Pri ďalšej návšteve si tieto údaje nestiahnete znova, ale prehliadač použije už stiahnuté údaje, čo je vo všeobecnosti oveľa rýchlejšie a úspornejšie, ak máte telefón a nemáte neobmedzené dáta.
Tieto uložené súbory sa nazývajú vyrovnávacia pamäť. V drvivej väčšine prípadov je to žiaduce, ale niekedy sa stane, že prehliadač uloží súbory alebo informácie, ktoré sú nesprávne, čo potom spôsobí pád stránky alebo jej nefunkčnosť.
Príkladom môže byť už spomínaná plánovaná údržba. Navštívime stránku, na ktorej prebieha údržba, a prehliadač túto stránku uloží do vyrovnávacej pamäte. Ak stránku navštívime znova, je možné, že prehliadač vytiahne informácie o údržbe z vyrovnávacej pamäte, hoci stránka už funguje normálne.
Takéto chyby sa nestávajú často, ale určite sa môžu vyskytnúť. Ideálne je vymazať údaje z prehliadača (čo môžete urobiť v nastaveniach prehliadača) alebo vyskúšať anonymné okno, v ktorom nie je uložená vyrovnávacia pamäť.
Ak sa obsah webu v anonymnom okne a v normálnom okne líši, je dosť možné, že na vine je vyrovnávacia pamäť a je potrebné ju vymazať.
Jednoduchším spôsobom je vykonať takzvané tvrdé obnovenie alebo tvrdé opätovné načítanie, pri ktorom sa ignoruje akákoľvek vyrovnávacia pamäť, ktorá už bola stiahnutá pri načítaní stránky.
V drvivej väčšine prehliadačov sa to dosiahne stlačením tlačidla :
- Ctrl Shift R
- v počítači Mac potom ⌘ Shift R
Vypnutie siete VPN
VPN je skratka pre virtuálnu súkromnú sieť. V praxi všetky údaje, ktoré posielate alebo prijímate cez internet, prechádzajú najprv cez túto službu, ktorá môže údaje šifrovať, ale okrem iného aj maskuje vašu IP adresu a vašu polohu.
VPN sa používa na šifrovanie údajov alebo anonymizáciu našich zariadení v rámci internetovej siete. Niektoré stránky a banky však môžu zablokovať prístup cez sieť VPN, pretože by mohlo ísť o rizikovejších používateľov alebo podvodníkov.
Ak používate sieť VPN, znamená to tiež, že sa zmení adresa IP pre navštívené stránky. Ak je táto IP adresa zablokovaná, jednoducho sa na stránku nepozriete a neuvidíte chybu.
Riešením je vypnutie siete VPN.
Skontrolujte svoje prihlasovacie údaje
Ďalšou možnosťou sú nesprávne zadané prihlasovacie údaje, čo samozrejme potom znamená, že sa nemôžete prihlásiť.
Zvyčajne vám každá banka oznámi, o akú chybu ide, ak ste nesprávne zadali heslo alebo iné údaje, ale ak sa nemôžete prihlásiť, skúste heslo alebo iné potvrdenie zadať naozaj pozorne.
UniCredit Bank má výpadok a musíte počkať
Aj webové stránky bánk alebo jednotlivé služby, ako napríklad online banking alebo mobilné aplikácie, môžu jednoducho vypadnúť v dôsledku technickej chyby alebo dokonca hackerských útokov či preťaženia. UniCredit Bank alebo mobilná aplikácia Smart Banking nie sú výnimkou. Nestáva sa to často, ale samozrejme, môže sa to stať.
V takomto prípade pravdepodobne budete môcť zistiť, že sa niečo také stalo, vďaka správam od iných používateľov. Banky v tomto prípade zvyčajne zverejňujú informácie o tom, čo sa deje, na svojich sociálnych profiloch. Odkazy na ne nájdete nižšie, prípadne sa môžete pozrieť priamo na kanály na Facebooku a Twitteri, kde sa najčastejšie objavujú príspevky o podobných výpadkoch.
Sociálne profily a webové stránky UniCredit Bank
Tu nájdete odkazy na všetky sociálne profily UniCredit Bank, kde sa môžete priamo banky opýtať, či došlo k výpadku, alebo by malo byť všetko v poriadku a chyba je skôr u vás, čo môžete vyriešiť pomocou vyššie popísaného návodu.
UniCredit Bank na Twitteri
Tu nájdete najnovšie príspevky pridané oficiálnym účtom UniCredit Bank na Twitteri. Ak dôjde k pravidelnému výpadku alebo neočakávanému výpadku, zvyčajne sa o tom dozviete práve tu:
UniCredit Bank internetové bankovníctvo
- Celkové hodnotenie
UniCredit Bank internetové bankovníctvo
Internetové bankovníctvo UniCredit Bank a mobilná aplikácia Smart Banking.
Dňa 7.4 celý deň nefungoval internet banking ,som sklamaná nakoľko aspoň nejaké oznámenie ste mohli napísať kvôli čomu to nefunguje 😞